Shanghai story 3 - Reisverslag uit Yangpu, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu Shanghai story 3 - Reisverslag uit Yangpu, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu

Shanghai story 3

Blijf op de hoogte en volg Chantal

25 Maart 2014 | China, Yangpu

Het is al even geleden dat ik wat van me laat horen! Maar anders heb ik ook niet zoveel te vertellen. Aangezien ik doordeweeks gewoon naar school moet. Toch moet ik hard nadenken wat ik de afgelopen 20 dagen heb gedaan. Na mijn laatste verslag is het weer hier gelukkig wel beter geworden en het is gemiddeld 15 graden en het word alleen maar beter!:)

Na mijn laatste verslag heb ik een stadje buiten Shanghai bezocht genaamd Wuzhen. Het was een dag trip met de hele klas. Het stadje is een watertown en heel mooi om te zien. Die dag was het weer ook perfect. Ook heb ik eindelijk een heerlijke salade op, was al een tijdje geleden dat ik geen westers eten meer op had. Gelukkig nu een plaatjes in de stad gevonden waar je genoeg heerlijk westerse restaurants zitten wel wat duurder. Normaal gesproken eet ik in de kantine, waar het eten goedkoop en lekker is.

Verder ben ik voor het eerste keer naar de hockey geweest. Veel Nederlanders in het team, maar ook andere nationaliteiten. De meeste spelers zijn wel wat ouder en werken al. De hockey wedstrijd was niet echt een succes, aangezien ik ontzettend brak was. Na de wedstrijd zijn we met het team naar oscars (cafetje) gegaan, wat iedere week de bedoeling is. Oscars was niet echt een succes want kreeg geen bier meer weg, dus daar was ik snel weg.

Ook een tennisracket gekocht. Tennissen was inmiddels al vijf jaar geleden, dus heel goed was ik niet. Maar oefenen baart kunst zeggen ze, dus hopelijk lukt het over een tijdje weer een beetje. Oh ja ook nog een avondje gekart. Daar was ik gelukkig wel wat beter in.

Chinees spreken gaat nog niet heel goed, maar verstaan gaat al beter, dus gelukkig een beetje vooruitgang. Deze week ook mijn residence permit aangevraagd, zodat ik China in en uit kan. Dus de tripjes kunnen geboekt worden.

Met school word het nu wel drukker, doordeweeks voornamelijk aan school werken zodat ik ik in het weekend leuke dingen kan doen. Wel gaan we meestal 1 dag in de week iets doen en deze week staat lasergame op de planning.

Af en toe mis ik Nederland wel een beetje, voornamelijk de gezellige plekjes. Shanghai kent niet echt plaatjes met terrasjes, je hebt ze wel maar dat zijn voornamelijk de duurdere restaurants. Maar goed genoeg alcohol te verkrijgen hier:p.

Hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gesteld van mijn leven hier in Shanghai. Zie wederom de foto's om een beter indruk te krijgen van mijn ervaringen.

爱XXX爱


  • 26 Maart 2014 - 16:16

    Nicky:

    Fijn om te lezen wat je allemaal doet daar meid. En die gezellige plekjes blijven wel hoor meid!! Heel veel succes en plezier lieverd! Xxx

  • 26 Maart 2014 - 20:22

    Anja:

    Hey Chantal,

    Wat leuk om weer eens wat van je te horen !
    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zusje :-))
    Mooi om te lezen dat t je goed gaat daaro en dat je je prima vermaakt.
    en hoeraaaa ze hebben nutella ;-)) (misschien ook pindakaas??)
    Hier op Texel ook alles okee hoor en de doggies ook.
    Er komen steeds meer lammetjes overal, vind ik altijd zoo leuk en een teken dat de lente
    echt kan beginnen :-)
    Nou meis succes met alles, geniet ervan !!! en tot schrijfs......
    Liefsxxx A&E


  • 27 Maart 2014 - 08:41

    Karin:

    Heey Chantal, leuk om weer jouw reisverslag te lezen. Je raakt gelukkig steeds meer ingeburgerd in China. Veel foto's van eten viel me op. Zag er trouwens allemaal even heerlijk uit. De appel valt niet ver van de boom want tijdens ons dushi reisje is dat eten en drinken ook een belangrijke :-) . Mis Spanje, de zon en gezelligheid. Het was errrrug gezellig.
    Fijn dat jij daar ook een paar leuke mensen hebt ontmoet waar je gezellig mee kan optrekken. Nog heel beveel plezier en succes daar gewenst. Dikke knuffel xxx Kaat

  • 04 April 2014 - 16:55

    Evelline:

    Hoi Chantal, goed te lezen dat je je draai een beetje hebt gevonden. Gezellige club mensen op de foto!
    De foto's van Wuzhen zier er mooi uit, een compleet andere wereld. Met dat sporten en leuke activiteiten zit het wel goed zo te lezen en superknap dat in het Chinees verstaan al voortgang zit. Knap hoor! niet vergeten dat je er nog niet zolang bent en het voor 'ons' geen enkele herkenning heeft.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Niet heel veel bijzonders te melden. Morgen zitten we in Pr.beek bij Louise waar we je zeker zullen missen! Van ons allemaal een dikke kuffel! Eveline, Gert, Jelle & Pepijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 6181

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 15 December 2014

Down Town Shanghai

Landen bezocht: