first week school! - Reisverslag uit Yangpu, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu first week school! - Reisverslag uit Yangpu, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu

first week school!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 Maart 2014 | China, Yangpu

Na ander halve week vakantie moest ik begin vorige week toch echt beginnen met school. Woensdag 19 feb begon mijn introductie. De introductie dagen waren leuk en veel nieuwe mensen leren kennen. In die dagen ben ik ook voor het eerst gaan stappen. De clubs zijn hier enorm en er zijn veel tafels waar Chinezen zitten met enorm veel drank. Als je promotors kent dan kun je heel de avond gratis drinken. De volgende dag is wel minder leuk want het is echt hoofdpijn alcohol. Maar prima want me portemonnee is de volgende dag nog gevuld. Ook vinden Chinezen het heel leuk om je uit te nodigen bij hun tafel het enige wat je dan doet is atten en daar gebruiken ze het woord ganbei voor.

Mijn tweede huisgenootje is trouwens Nederlands en ik kan het heel goed met haar vinden. Al een aantal keer met haar gaan stappen en heel toevallig heeft ze ook in Rotterdam gestudeerd.

Maar goed kan helaas niet alleen maar feesten. Vorige week maandag ben ik voor het eerst naar school geweest. Was wel weer even wennen om vroeg op te staan en ben bepaald geen ochtendmens. De eerste les was Chinese diplomacy, meteen een ras echte Chinees die heel moeilijk te verstaan was. Het was meteen ook de eerste avond les van 18:30 tot 21:05. Iedere dag heb ik avond les en vrijdag lekker vrij! Die avondlessen bevallen me nog niet, maar hopelijk went het! Verder heb ik 6 uur in de week Chinees (in de ochtend) en moet ik 4 business vakken volgen. Bijna alle leraren zijn Chinees en soms moeilijk te verstaan.

Inmiddels na twee weken ook weer gesport. Helaas is de enige hockeyclub in Shanghai te ver weg. Dus dan maar een fitnessabonnement bij mijn appartement. Niet echt bepaald een grote want er staat maar één loopband, één crosstrainer een fiets en wat gewichten. Gelukkig kan ik soms wel buiten rennen als de Smog niet te erg is. Ik heb ook een fiets gekocht, want lopen is hier geen optie. Wel worden fietsen hier regelmatig gestolen, maar lucky me de mijne heb ik nog!

In de buurt van mijn appartement hebben we ook een leuke bar/restaurant genaamd Helens en daar gaan we regelmatig heen voor het stappen of om gewoon even iets te drinken. Ook ben ik een avondje gaan bowlen niet echt een sport waar ik goed in ben. Zaterdag ben ik een avondje naar de film geweest en zondag ajax-feyenoord gekeken in een café, niet dat ik voetbal zo geweldig vind, maar het was gezellig! Verder ga ik hier eigenlijk iedere avond uit eten of take away. Street food is ook super lekker en goedkoop!

Verder hoop ik dat jullie carnaval hebben overleefd! Dat heb ik wel erg gemist want echt heel mijn facebook word gespamt door carnavals foto's, dus ontwijken kan ik het niet. Maar goed volgend jaar ben ik er weer bij:)!
Nog heel veel plezier voor degene die vandaag zich voor het laatst laten vol gieten en ik ben benieuwd naar de story's!?

Ook nu heb ik weer wat foto's en een video geüpload!

爱XXX爱


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 6194

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 15 December 2014

Down Town Shanghai

Landen bezocht: