Back in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu Back in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu

Back in Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Chantal

22 September 2014 | China, Sjanghai

Het is al een hele tijd geleden dat ik een reisverslag heb geschreven en het is dan ook weer even inkomen. Ik ben nu ongeveer 6 weken terug in Shanghai. Na 3 weken in Nederland te zijn geweest en 1,5 week Thailand plus 2,5 weken rondreizen in China, moest ik weer aan de slag.

Thailand en China waren geweldig. Samen met Louise dansen op the full moon party in Thailand en fietsen door de stromende regen in de bergen met papa en mama, ja dat was zeker allemaal waard! Ook de 3 weken in Nederland heb ik me heel erg vermaakt. Met Tom naar frankrijk en met vriendinnen naar dekmantel en niet te vergeten de surpise bbq! Dit had ik totaal niet zien aankomen. Al die weken waren misschien wel iets te leuk, want nadat ik in Shanghai was aangekomen sloeg de heimwee toe. Ik had nooit verwacht dat heiwee zo vervelend was, maar goed gelukkig ben ik er nu redelijk overheen.

Ik loop stage bij webpower, een Nederlands bedrijf uit Barneveld. Webpower is een email marketing bedrijf die gespecialiceerd zijn in email marketing automation. Zij verkopen een email platform aan bedrijven, maar daarbij bieden zij ook service, zoals het opzetten van een email campaigne. Ik loop stage op de marketing afdeling en dan de internationale kant van de marketing. Er werken zo ongeveer 100 Chinezen en 3 Nederlanders, waarvan 1 mijn stagebegeleider. Ik heb veel verschillende taken en eingelijk is eidere week anders. Ik ben nu voornamelijk bezig met het uitwerken van cases, dit houdt in dat ik uitschrijf wat webpower in detail voor een klant heeft gedaan, soms moeten deze cases nog vertaald worden naar het Engels. Deze cases moeten gepresenteerd worden aan het marketing en sales team en ook aan de internationale bedrijven.

Het stage lopen bevalt me goed en eigenlijk vliegt de tijd. Over een week komt tom ook een weekje op bezoek in Shanghai en we gaan ook een paar dagen naar Hong Kong. Heel veel zin in!

Verder ga ik in het weekend iedere zaterdag hockeyen en vrijdag meestal stappen. Zaterdag overdag een beetje uitbrakken en zondag is altijd wel iets anders te beleven.

Ik woon midden in het centrum met vier huisgenootjes uit, Italie, Mauritius, Duitseland en Brazilie, allemaal meisjes. Deze week was er ook een vriendin van afgelopen semester op bezoek, heel gezellig! Twee weken geleden ben ik ook naar de yellow mountains geweest, het is een gebergte waar je kan hiken. 7 uur trap lopen voelde ik een week later nog in mijn kuiten, maar het was een heel mooi gebied.

Bij de map foto's kunnen jullie nog wat leuke kiekjes vinden!

Ik zal binnenkort weer wat posten!

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 6179

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 15 December 2014

Down Town Shanghai

Landen bezocht: