Einde semester - Reisverslag uit Sjanghai, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu Einde semester - Reisverslag uit Sjanghai, China van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu

Einde semester

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 Juni 2014 | China, Sjanghai

En daar is dan eindelijk reisverslag numero 5. Het is weer even nadenken wat ik de afgelopen tijd allemaal heb meegemaakt, maar een hoop dat wel. Na de Fillepinos werd het even heel druk met school, want de finals kwamen in zicht. Het feesten moest even aan de kant gezet worden en de boeken kwamen te voorschijn. Ook ging de zoektocht naar een stage van start, ik was al een beetje begonnen, maar nog niks gevonden.

Ik kreeg ook een beetje heimwee, dit kwam natuurlijk ook omdat het even wat minder leuk was in Shanghai. Dit had te maken met mijn visum. Het regelen van een nieuw visum gaat niet meer zo makkelijk dan voorheen, omdat de wet is aangepast. Hier in China kon niemand mij de goede informatie geven over welk visum ik nu moest hebben als stagiair. Na heel veel telefoontjes, bezoekjes aan scholen etc. ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat je bedrijf hele goede connecties moet hebben met de overheid of je moet het via een universiteit regelen. Gelukkig heb ik eindelijk iets kunnen regelen en heb ik ook een hele leuke stageplaats gevonden. Dus voor nog een half jaar China! Voor het komend half jaar ga ik midden in het centrum wonen op people's square met 4 huisgenootjes.

Maar goed dus na de Filepijnen visum en stage geregeld en ook finals gehad. Ik heb helaas nog geen uitslagen terug, maar hopelijk zijn ze goed! Verder ben ik natuurlijk nog een keer mijn portemonnee kwijt geraakt dit keer zaten mijn pasjes er niet in, maar wel mijn mobiel. Gelukkig was mijn telefoon aan vervanging toe en heb ik nu en mooie nieuwe HTC. Ik ben nog naar Paul kalkbrenner geweest, dat is een DJ, was heel leuk en het leek even net of ik in Nederland op een feestje was want er waren alleen maar westerse mensen. Verder hebben we zaterdag het laatste etentje met alle studenten en docenten gehad, helaas was dit een beetje saai, maar daarna goed afscheidsfeestje met alle studenten. Deze maandag ook naar een ander stadje geweest, genaamd zhujiajiao, heel klein maar leuk om te zien. Verder wordt hier ook fanatiek voetbal gekeken en natuurlijk hoort daar een klein feestjes bij!

Deze week zijn helaas veel vrienden vertrokken of ze zijn op reis dus nu even rustig in Shanghai. Maar gelukkig komt daar snel verandering in want the family komt deze kant op:)! Mooi reisje geboekt door China en daarna naar Thailand met Louise en daarna NEDERLAND. Ja ik kom voor drie weekjes terug van 21 juli tot 9 augustus.

Tot in Nederland!

XXXX

  • 27 Juni 2014 - 16:50

    Eveline:

    Hoi Chantal, Leuk om weer een reisverslag te lezen en super dat je stage plaats en visum rond is. Ik hoorde al van Lique dat het een kleine nachtmerrie was. Waar ga je nu uiteindelijk stage lopen?
    Ook nieuw voor mij is dat je nog naar Nederland komt! Fijn! Wij komen graag voor 1 August nog even langs want dan gaan wij op vakantie. Heel veel plezier met de Lique, Fer en Louise. Dikke knuffel, Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 6180

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 15 December 2014

Down Town Shanghai

Landen bezocht: