Eerst twee tripjes! - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu Eerst twee tripjes! - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Chantal Bergen - WaarBenJij.nu

Eerst twee tripjes!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

28 April 2014 | Filipijnen, Boracay Island

Het is alweer een maand geleden dus ik dacht laat ik jullie maar even een update geven van mijn leven in Shanghai. Deze maand heb ik twee tripjes gemaakt. Het eerste tripje was een dagje naar Hangzhuo. Het is ongeveer anderhalf uur met de trein reizeni. We moesten om 5 uur opstaan om vervolgens om half zeven de trein naar Hangzhou te pakken. Zwaar ochtendje aangezien ik de vorige avond wat biertjes op had op de hockey. Gelukkig in de trein nog wat kunnen slapen. Eenmaal aangekomen in Hangzhuo werd het ons duidelijk dat het geen rustige dag was. Het was een feest dag dus enorm druk. Hangzhuo staat bekend om zijn west lake, het is een groot meer met een gebergte eromheen. We hebben fietsen gehuurd om wat van het gebied te kunnen zien. Fietsen kwam er af en toe niet van omdat het zo druk was en Chinezen zijn nou eenmaal heel sloom van aard. Het meer was mooi en de omgeving er omheen ook. Ook heb ik daar voor het eerst gefrituurde crab op. Geen idee hoe ik het moest eten dat bleek ook na dat ik meerdere malen door Chinezen werd aangestaard terwijl ik mijn crab aan het eten was.

Na mijn eerste tripje had ik twee tentamens Chinees en global supply chain. Beide waren niet zo moeilijk en beide ook gehaald, gelukkig! Verder stond Boracay op de planning, een eiland in de Filepijnen. Ik had geen zomer kleding meegenomen dus een goed excuus om te gaan shoppen. Veel geshopt dus blut naar huis gegaan. Ook wilde een Duitse vriend een nieuwe stijl krijgen en vroeg of hij mee mocht shoppen, maar natuurlijk. Samen met Laura, Nederlands meisje uit Groningen, zijn we met onze Duitse vriend gaan shoppen, het resultaat was verbluffend.

Zondag 13 april was het dutch days in Shanghai. Het was een soort keukenhof, nog nooit in het keukenhof geweest, maar dat heb ik me laten vertellen. Het was een park met overal tulpen en er stonden tentjes met Nederlandse producten. Het was wel enorm ver reizen, ongeveer drie uur met de metro. Shanghai is toch best wel groot. We gingen er eigenlijk heen om kroketten en stroopwafels te eten, dus wij naar het tentje waar ze die verkochten. Eenmaal besteld en betaald komt er iemand naar ons toe met de mededeling dat de kroketten zijn uitverkocht of we een kaas of garnalen kroket wilde, natuurlijk niet, toch maar wel een kaaskroketje besteld, gelukkig smaakte die goed. Verder ook nog een heerlijke kersenvlaai op.

Het weekend daarop stond 9 dagen genieten in Boracay op de planning. Op 17 april in de nacht ben ik met twee Amerikanen, Jade en Amy, een Spanjaard Jaume en een twee Nederlanders Reisha en Luuk, die toevallig het zelfde studeren als mij maar dan in Amsterdam, naar Boracay vertrokken. We vlogen vanuit Shanghai naar Manilla wat ongeveer 3:45 uur duurt. Omdat we niet meteen naar Boracay konden vliegen zijn we één dag in Manilla gebleven. Het was pasen dus alles was die dag gesloten, niet echt veel te beleven dus. Ook is het verkeer in Manilla een ramp, niet echt een stad om aan te raden. Wel was het hostel waar we in verbleven awesome, dat was de naam van het hostel ook, namelijk ''our awesome hostel''. De volgende dag vlogen we naar Caticalan met een heel klein vliegtuigje, vanuit daar hebben we een tricycle genomen en de boot.

Eenmaal aangekomen in Boracay moesten we een tricycle nemen om naar het hostel te gaan. In Boracay heb je geen auto's, omdat het een heel klein eilandje is en de wegen zijn ook niet breed genoeg. Het hostel waar we in verbleven was heel goed. Lekkere bedden en iedere dag ontbijt. De stranden in Boracay zijn wit en het water is super helder dus een paradijsje. De mensen op Boracay zijn ook heel aardig en iedereen spreekt Engels wat heel fijn is naar een paar maanden China.

De tweede avond was er een strand feest, eerste lekker gegeten bij een Italiaan, heel fijn om weer eens goed westers voedsel te eten. Daarna naar het strand feest gegaan, was heel leuk alleen beeeetje dronken..... dus volgende dag enorme kater. Wel veel leuke mensen ontmoet waar ik de volgende dag op een boot trip ben mee geweest. We gingen naar een klein eilandje waar we konden kliff diven en er werd voor ons gekookt, ondanks de enorme kater was het een top dag. Omdat het zo leuk was ben ik de volgende dag maar weer gegaan, maar dan met mijn vrienden uit Shanghai. Deze dag geen kater dus we konden weer drinken. Ook was het deze keer weer top (zie foto's). Die avond hebben we mee gedaan aan een kroegentocht. Aan het einde van de kroegentocht was er een silence disco wat super grappig was, helemaal als je je koptelefoon af doet en geen muziek hoort maar wel dronken mensen ziet dansen.

Dag numero vijf, Puka beach. Dit was een strand aan de andere kant van het eiland groter en minder toeristisch. Ook deze dag weer lekker uitgekaterd op het strand van de boot trip en de kroegentocht. Die dag wilde we de zonsondergang zien bij spider house. Spider house staat bekend om zijn mooie zonsondergang. We besloten om een tricycle te nemen, echter zette deze ons niet af bij spide rhouse maar aan de andere kant van het eiland, helaas was de zon toen al bijna onder, thanks sir! Die avond lekker op het strand gegeten. Wat minder leuk was voor de mensen die paella hadden besteld, omdat die de volgende dag meerdere malen boven de wc konden hangen. lucky me I ordered a salad.

Volgende ochtend lekker vroeg opgestaan om te gaan joggen. Eindelijk geen lucht vervuiling. Daarna lekker geluncht bij een filepijns restaurant, heel goed eten. Er was een pool party die middag, maar dat was niet veel soeps, bijna geen mensen en alleen maar reggae muziek en vage mensen. Toch een aantal uurtje gebleven en daarna gaan stappen. Helaas kwam er aan een leuke avond een einde want me portemonnee werd gestolen. Volgende dag naar de politie gegaan, maar helaas er was niks gevonden. Gelukkig zat me creditcard er niet in. Die dag zijn we eindelijk naar spider house gegaan en deze meneer zette ons wel netjes af. We konden inderdaad konden een enorm mooie zonsondergang zien. We zijn naar een vlot in de zee gezwommen en daar konden we de zonsondergang zien, ik werd er stil van (zie foto's). Helaas was dit wel de laatste zonsondergang op Boracay.

Day 7, bye bye Borocay. Voordat we vertrokken nog bij ons favoriete restaurant gegeten de italiaan en ook nog even naar het strand geweest. Toen moesten we Boracay toch echt verlaten. Ook het hostel waar ik super veel leuke mensen heb ontmoet! De vlucht naar Manilla had helaas vertraging, waardoor we onze connectie vlucht naar Shanghai niet konden halen, omdat we eerst naar een andere terminal moesten. Aangezien het verkeer in manilla een ramp is duurt dat zeker 20 min, dus vlucht gemist. Eenmaal bij de terminal wilde ze ons nog inchecken, maar de captain had zijn loadingsheet al verstuurd, kon wel janken! Dat werd dus nog een nachtje in Manilla en geen kingsday, maar een dagje op het vliegveld. Wel konden we nog een nachjte in ''our awesome hostel'' slapen met de awesome bedden. De volgende dag van ene terminal naar andere terminal gegaan, om het goedkoopste ticket te vinden en eventueel wat terug te krijgen, maar nee hoor, wij zijn een point to point vliegmaatschappij dus u krijgt geen vergoeding, u wordt bedankt! Toch nog een ticket gevonden en na 24 uur wachten konden we eindelijk om 20:15 terug vliegen naar Shanghai.

Het was een amazing holiday en Boracay is zeker aan te raden om een keer heen te gaan! Ik heb niet alles kunnen vertellen in één verhaal, maar de hoogte punten staan erin verwerkt. Helaas is het in Shanghai weer vies weer en regent het veel, maar betere tijden komen eraan, als ik het weerbericht mag geloven.

Hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn verhaal. De komende dagen hard opzoek naar een stage en me achterstand bijwerken aangezien ik geen vakantie had officieel.

Tot de volgende blog!

爱XXX爱


  • 10 Mei 2014 - 17:39

    Eveilne:

    Hoi Chantal,
    Super leuk weer om je reisverslag te lezen en zo te lezen vermaak je je prima. Top!
    Wij zijn net terug van een weekje Ardennen. Had helaas de vakantie weken niet goed en zowel Jelle als Pepijn laten spijbelen, oei. Het was een super week met onze vrienden uit Son en Bruegel. Het huurhuis was prachtig op een heuvel met zwembad, waar we de eerste helft van de week goed gebruik van hebben gemaakt. Verder nog gemountain biked, geklommen, de grotten in geweest, naar Luik en een oud stadje in de buurt. Geen Borocay maar erg gezellig.
    Hopelijk lukt het je een goede stage plaats te vinden! Dikke knuffel van ons allemaal! Eveline, Gert, Jelle en Pepijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 6170

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 15 December 2014

Down Town Shanghai

Landen bezocht: